Dit zijn de 10 kanshebbers voor de Klasseprijs 2019

Persbericht

De longlist voor de Klasseprijs 2019 is bekend. De prijs, een deelprijs van de Vlaamse Scriptieprijs, bekroont de sterkste inzending gerelateerd aan onderwijs.  
klasseprijs
Bij deze editie van de Klasseprijs ontving Scriptie vzw 78 inzendingen. Klasse, het communicatieplatform voor onderwijs in Vlaanderen, bekroont de sterkste onderwijsscriptie met een prijs t.w.v. 1.000 euro en redactionele aandacht via de Klasse-kanalen. 

Welke student de prijs -goed voor 1000 euro- in de wacht sleept, wordt onthuld op de uitreiking van de Vlaamse Scriptieprijs op 21 december in het Lamot in Mechelen (schrijf je hier in).
 

Dit zijn de tien geselecteerden en hun werk:


Phonotype - The visual identity of a language according to its Phonology
(Titel journalistiek artikel: De kracht van letters)
Walda Verbaenen
Hogeschool PXL
Master Reading Type and Typography

Klas zoekt flexibele hoek: een eerste stap naar onderzoekend leren in de school
(Titel journalistiek artikel: Kleuterklas zoekt flexibele hoek: een eerste stap naar onderzoekend leren)
Wendy Vercaemst
Arteveldehogeschool Gent
Bachelor in het kleuteronderwijs    

Multi talen multi beleving
(Titel journalistiek artikel: Met het Meertalige Gezin als nieuwe norm wordt het tijd voor een meertalige mindset!)
Julie van der Schaaf
Odisee
Bachelor in de gezinswetenschappen

NEMI: het interculturele lessenpakket. Cultureel bewustzijn stimuleren via Nederlandstalige migrantenliteratuur in de tweede graad aso
(Titel journalistiek artikel: NEMI neemt leerlingen mee op interculturele reis)
Machteld Poriau, Lisa Depraetere & Sarah De Witte
Arteveldehogeschool Gent
Bachelor secundair onderwijs

Increasing L2 exposure with adult EFL learners via audiobooks
(Titel journalistiek artikel: Al luisterend een taal leren)
Sara Van Keer
Odisee
Bachelor Secundair Onderwijs

Aansluiten bij ouders met een lvb
(Titel journalistiek artikel: Leer ouders met een lvb begrijpen)
Daphne de Kam
Universiteit Gent
Master orthopedagogiek    

Spreekopdrachten evalueren in een muisklik met ForAllRubrics
(Titel journalistiek artikel: Evalueren in een muisklik een droom?)
Florian Brokken
Odisee
Bachelor secundair onderwijs   

Leesbevordering bij laagtaalvaardigen - Het ontwikkelen van een literatuurhandboek
(Titel journalistiek artikel: "De anderstalige leerlingen lezen niet graag." Onzin!)
Thibaut Duthois, Nikolaas Mergan & Robbe Pessemier
Arteveldehogeschool Gent
Bachelor secundair onderwijs

Hoe kan een leerkracht in een vierde leerjaar omgaan met mentale problemen in de klas?
(Titel journalistiek artikel: Aandacht voor mentale problemen in de klas met “een wesp”)
Lynn Cornelis
AP Hogeschool Antwerpen
Bachelor lager onderwijs

Het personaliseren van motivationele strategieën en gamificationtechnieken m.b.v. recommendersystemen
(Titel journalistiek artikel: Eindelijk gemotiveerd wiskunde oefenen!)
Jeroen Ooge
KU Leuven
Master toegepaste informatica    

 

Wij wensen alle geselecteerden veel succes!

Share this on: