Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.
Politieke polarisatie in partnerrelaties - Met getrokken messen aan tafel
De scriptie gaat over politieke conflicten binnen partnerrelaties. Als gezinswetenschapper bekijk ik dit fenomeen vanuit een psychologische, een relationele en sociologische bril. Een aantal veranderingsstrategieën sluiten het geheel af.
In dit onderzoek wordt aangetoond hoe de cruise industrie actueel inspeelt op de gemiddelde leeftijdsdaling van de cruisepassagier en zich richt op het jongerensegment. De interesse vanuit de cruisemaatschappijen voor deze doelgroep is een redelijk recent fenomeen en
vertaalt zich in het ontwikkelen van een aangepaste marketingstrategie. De actuele COVID-19
crisis versnelt het marketingvernieuwingsproces. De conclusie van de thesis luidt dat cruiserederijen zich moeten richten op de Millennials en moeten overwegen om influencermarketing toe te passen.
In de podcast 'Jong & Eenzaam' praten vier millennials over de rol van eenzaamheid in hun dagelijks leven. Het woord 'eenzaamheid' wordt in de media en in veel maatschappelijke discussies vaak gelinkt aan letterlijk 'alleen' zijn. Maar dat klopt niet helemaal. Ook jonge mensen met veel sociale contacten kunnen zich eenzaam voelen.
Deze scriptie handelt enerzijds over de percepties van millennials over gemaksvoeding en anderzijds over de betalingsbereidheid voor gemaksvoeding. Verschillende percepties zoals gezondheid- en versheidsperceptie, gemaksperceptie en smaakperceptie worden onderzocht voor zowel maaltijdboxen en kant-en-klare maaltijden én versneden en onversneden fruit en groenten.
Goodvertising is een nieuw reclamefenomeen waarbij commerciële bedrijven inzetten op sociale vraagstukken. In deze scriptie wordt de geloofwaardigheid van goodvertising onderzocht bij millennials
In de Verenigde Staten woedt reeds decennialang een discussie rond de omstreden term "nigga". Nu die ook opduikt in Vlaamse jongerentaal, onderzoekt deze thesis hoe Vlaamse jongeren tegenover het gebruik van deze term staan en of ze hem zelf gebruiken.
Deze studie zal de Millennials onder de microscoop plaatsen door hun echte waarden en ambities - waar zij naar streven - te verduidelijken. Bovendien verkrijgen werkgevers best practices die, toepasbaar op hun lopende leer- en ontwikkelingsprogramma's op de meest efficiënte en effectieve manier. Deze scriptie zal het materiaal samenvatten in een blauwdruk, die het belang blootlegt van interne bedrijfsprogramma's die de aantrekkelijkheid, betrokkenheid en retentie van Millennials bepalen.