Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Hoe kan Maeskes Roem hun targeting richten op een jongere doelgroep ?

Nils Thiebaut
Met dit onderzoek willen we gaan onderzoeken hoe Maeskes Roem zich kan richten op een jongere doelgroep. Vooral gericht op mensen met een leeftijd tussen 18-35 jaar. Maeskes Roem hun huidige doelgroep momenteel is tussen 35-60 jaar oud. Deze willen ze dus verjongen om zo een groter doelpubliek aan te spreken en aan te trekken.

Role of BRD4 and MLL1 in HIV transcription and reactivation

Pellaers Eline
In mijn scriptie onderzocht ik de rol van BRD4 in de basale transcriptie en reactivatie van HIV. Ik heb ook het effect van BRD4 remming op de transcriptie van LEDGIN-geheroriënteerd provirus bestudeerd. Verder heb ik MLL1 knock down cellijnen gegenereerd om de bijdrage van MLL1 in 'latency reversal' van HIV te onthullen.

GENERATION AND VALIDATION OF NANOBODIES TARGETING BRAIN TUMORS WITH ABERRANT EXPRESSION OF EPIDERMAL GROWTH FACTOR RECEPTOR AND HUMAN EPIDERMAL GROWTH FACTOR RECEPTOR 2

Heleen Hanssens Janik Puttemans Serge Muyldermans
onderzoek naar het vermogen van kleine antilichaamfragmenten om hersentumoren te bereiken

Autodelen: van boomknuffelaars tot projectontwikkelaars

Ellen Theuwen Aline Vercauteren
Autodelen wordt niet meer alleen gedaan door milieuactivisten. En dat merkte ook Tapazz, en veranderde zo van doelgroep. Tapazz biedt een online platform aan waar je gemakkelijk je auto kan delen met andere mensen. Zij zorgen nu voor buurtauto’s in woonprojecten. Eén probleempje: de meeste projectontwikkelaars kennen dit nog niet.

Targeted advertising als strategie tegen reclamemoeheid van televisiekijkers in Vlaanderen

Natasja Van
Is gepersonaliseerde televisiereclame hét antwoord op advertising avoidance via IDTV door een 'relevante reclame-ervaring op maat' naar het hele huishouden te richten?

Targeted advertising als strategie tegen reclamemoeheid van televisiekijkers in Vlaanderen

Natasja Van Buggenhout
Is gepersonaliseerde televisiereclame het antwoord op advertising avoidance via IDTV door een 'relevante reclame-ervaring op maat' naar het hele huishouden te richten?

DE RECLAME-EFFECTIVITEIT VAN BEHAVIORAL TARGETING OP FACEBOOK, DE ROL VAN RECLAMEWIJSHEID EN HET EFFECT VAN PERCEIVED FAIRNESS

Britt Janssen
reclameWIJSHEID‘It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change’               ~Charles Darwin, 1809Adverteerders worden gedwongen om zich voortdurend aan te passen naar een nieuw reclameformat. Het medialandschap is continu in verandering: naast traditionele reclamevormen worden er steeds meer nieuwe reclamevormen ingezet om consumenten te triggeren. Het aantal blootstellingen aan reclame door kinderen en jongeren neemt voortdurend toe, alsook het steeds meer divers worden van gebruikte kanalen.

Targeting the E3 ubiquitin ligases, Inhibitor of Apoptosis Protein and Anaphase Promoting Complex/Cyclosome, in multiple myeloma

Anke Maes
Een stap dichter bij het genezen van kanker.Multipel myeloom of de ziekte van Kahler is één van de meest voorkomende hematologische kankers (tumoren in bloed, beenmerg en lymfeknopen). Deze ziekte is gekarakteriseerd door een ongecontroleerde groei van plasmacellen in het beenmerg. Plasmacellen behoren tot de witte bloedcellen en worden samen met andere bloedcellen aangemaakt in het beenmerg. Door een overwoekering van de tumorcellen ontstaat er echter een tekort aan normale bloedcellen.

Onderzoek naar het onderliggende mechanisme van verworven resistentie tegen EGFR-targeting antilichamen in hoofdhalscarcinomas.

Lina Blockx
Hoofdhalstumoren: Efficiëntere behandeling in zicht?Wetenschappers van het Laboratorium voor Kankeronderzoek en Klinische Oncologie van de Universiteit Antwerpen werken aan een meer doeltreffende therapie tegen hoofdhalskanker. Hoofdhalskanker is een ziekte die relatief veel voorkomt in België. Zo werd in 2008 bij 2515 patiënten de diagnose gesteld. Deze kanker heeft, ondanks heel wat uitgevoerde studies omtrent het ontstaan, de ontwikkeling en de behandeling, nog een vrij hoog sterftecijfer. Zo stierven in 2008 in België 743 mensen aan de gevolgen van hoofdhalstumoren.