The influence of task complexity during bimanual coordination training on behavioural performance and functional connectivity between left dorsal premotor cortex and the entire brain system

KU Leuven
2019
Laura
Maes
  • Shanti
    Van Malderen
In deze scriptie wordt de invloed van taak complexiteit op het motorisch leren onderzocht. Meer specifiek wordt het gedrag en de functionele connectiviteit in het brein bij jongeren geanalyseerd. Hierbij wordt een bepaalde hersenregio onder de loep genomen, namelijk de dorsale premotorische cortex.
Meer lezen

The neural correlates of the contextual interference effect in the learning of a complex bimanual task in younger and older adults: an fMRI study

KU Leuven
2016
Celine
Maes
  • Lisa
    Pauwels
  • Sima
    Chalavi
In deze scriptie wordt het effect van twee verschillende oefenschema's (geblokt en gerandomiseerd oefenschema) op motorisch leren bestudeerd bij zowel jongeren als ouderen. Het onderzoek wordt afgenomen in de MRI scanner om zo een uitspraak te kunnen doen over de activatie in de hersenen die gepaard gaan met de taak en de verschillende oefenschema's.
Meer lezen