Storyboarding en leren presenteren

Universiteit Gent
2015
Jolien
Dhaenens
Storyboarding en leren presenterenIn een onderwijscontext is de presentatie de communicatievorm bij uitstek om informatie over te dragen. Hierdoor is het relevant dat het onderwijs aandacht besteedt aan het aanbrengen van presentatievaardigheden bij leerlingen. Presentatievaardigheden draaien om meer dan spreken alleen. Ook de structuur van de presentatie en de eventuele visuele ondersteuning zijn van groot belang. Nu rijst de vraag hoe we leerlingen dit alles kunnen aanleren.
Meer lezen

Eye-tracking in communicatie-onderzoek: het effect van gaze cueing in presentaties

Thomas More Hogeschool
2013
Katia
Kishchenko
Zegt een blik echt meer dan woorden?Op elk moment van de dag overladen ontelbare zintuiglijke prikkels ons brein: beelden, geluiden, geuren. Om niet te verdrinken in deze vloedgolf aan informatie interpreteren onze hersenen bepaalde elementen uit de omgeving als aanwijzingen of ‘cues’, die aangeven waarop we onze aandacht moeten vestigen en wat we kunnen negeren. In haar scriptie onderzoekt Masterstudente meertalige communicatie Katia Kishchenko of en hoe een spreker tijdens een presentatie dergelijke cues doelbewust kan gebruiken om de aandacht van het publiek te beïnvloeden.
Meer lezen

Digital Signage Management System

Hogeschool Gent
2008
Cedric
Vandewoude
 
Digital Signage Management System
http://cedric.vandewoude.org/stage/
Reclame, het is de dag van vandaag niet meer weg te denken. Op allerlei manieren en via allerlei media worden we geprikkeld. Grote bedrijven spenderen hier enorm veel geld aan. Maar ook de kleine zelfstandige wil graag zijn klanten kunnen bereiken.
Meer lezen