Jonge vrouwelijke ondernemers in Vlaanderen. Dromen en drempels.

Erasmushogeschool Brussel
2018
Maaike
Marchand
In deze scriptie, geschreven als bachelorproef voor de opleiding Journalistiek aan de Erasmushogeschool Brussel in het format van Flair, bekijk ik aan de hand van drie cases hoe het gesteld is met jonge, vrouwelijke ondernemers in België. Voor welke uitdagingen komen zij te staan en hoe maken zij hun dromen waar?
Meer lezen

Bloggen: een creatieve hype of nieuwe exporttool?

KU Leuven
2017
Kristien
Huygen
Fashionbloggers worden steeds belangrijker voor kledingmerken omdat ze kunnen zorgen voor publiciteit en naamsbekendheid. Echter, bloggers zijn ook in staat de fashion retailers te ondersteunen tijdens de internationalisatie, wat voor een ommekeer kan zorgen binnen de huidige internationaliseringsstrategieën.
Meer lezen

Campagne op het internet: het belang van politieke blogs

Arteveldehogeschool Gent
2009
Jeffrey
Claeys
De politicus en zijn blog
Banners, online spotjes, pop-ups, interactieve spelletjes: niemand twijfelt eraan dat het internet
een volwaardig communicatiemiddel is in reclamecampagnes. Maar hoe zit het met het nut
ervan in politieke campagnes? Sinds de laatste presidentsverkiezingen in de VS, lijken de politici
het nut van een online aanwezigheid ook ontdekt te hebben.
Meer lezen