Hoe kan de winkelervaring van ouderen verbeterd worden?

Universiteit Hasselt
2021
Eva
Severens
Aan de hand van literatuur, interviews en case-studies wordt er in deze scriptie onderzoek gedaan naar de problemen die optreden in de winkelervaring van ouderen binnen de kledingsector. In een nieuw ontwerp voor de Belgische winkelketen e5 worden oplossingen en verbeteringen concreet getoond.
Meer lezen

De invloed van de mate van vermenselijking van digitale innovaties in fysieke winkels

KU Leuven
2020
Sara
Spiegel
Een studie naar de attitude van consumenten ten aanzien
van digitale innovaties en het mediërend effect van
customer experience en gevoel van afkeer
Meer lezen

Interne fraude in de retailsector: een empirisch onderzoek naar de aard van interne fraude en de meldingsbereidheid van de personeelsleden in een modeketen

KU Leuven
2015
Tiffany
Putzeys
Interne fraude in de retailsectorFraude is een fenomeen dat in elke denkbare sector gepleegd kan worden, door eender wie en op verschillende manieren, met telkens één gemeenschappelijk kenmerk, namelijk misleiding en bedrog. Zo kan een wetenschappelijk onderzoeker frauderen, maar ook een taxichauffeur en zelfs een profwielrenner. In de media krijgen voornamelijk de grootschalige fraudezaken aandacht. Denk maar aan de fraudepraktijken van de Zwitserse HSBC-bank die Swissleaks begin dit jaar onthulde.
Meer lezen

Verplaatsingsbereidheid van consumenten: een vergelijkende analyse tussen verschillende sectoren.

Vrije Universiteit Brussel
2011
Sylvia
Heyvaert
Verplaatsingsbereidheid van consumenten: een vergelijkende analyse tussen verschillende sectoren.Een belangrijke vraag die een winkeluitbater zich moet stellen, bij het op zoek gaan naar een geschikte locatie voor zijn vestiging, is de verplaatsingsbereidheid van een consument en de aanwezigheid van concurrenten. Eveneens is het van belang te weten naar welke eigenschappen de consument op zoek gaat bij de concurrentie zoals winkelimago, prijs, kwaliteit, tevredenheid enz. Eens de vestiging een vaste waarde is geworden, moet de uitbater trachten de consument aan zich te binden.
Meer lezen