Autismevriendelijk doelenrapport

VIVES Hogeschool
2022
Els
Vangrieken
Genomineerde shortlist Klasseprijs
Ik heb via een praktijkonderzoek een antwoord proberen te vinden op wat rapporten nodig hebben om autismevriendelijk te zijn. ‘Aan welke auti-vriendelijke eisen moet een doelenrapport voor leerlingen van Opleidingsvorm 4, leerniveau BSO, voldoen?’

Hopelijk kan het jullie inspireren zoals het dat met mij gedaan heeft.
Meer lezen

Dramatische expressie bij laagtaalvaardige leerlingen

Arteveldehogeschool Gent
2018
Céline; Chiara; Febe
Van Acker; De Schuymer; Piron
  • Febe
    Piron
  • Chiara
    De Schuymer
  • Céline
    Van Acker
Zowel de combinatie van onze eigen passie voor drama en expressie enerzijds, als de specifieke doelgroep van leerlingen die minder taalvaardig zijn anderzijds, maakt onze bachelorproef zo buitengewoon. De bedoeling van deze bachelorproef is dat we dramatische expressie introduceren in het buitengewoon secundair onderwijs, met het oog op taalstimulering.
Rita Watté, leerkracht in de buso-school Instituut Bert Carlier uit Gent, vroeg naar aangepast materiaal om met dramatische expressie aan de slag te kunnen gaan met haar leerlingen.
Meer lezen

Extern rendement meten: verwacht extern rendement BuSO OV 3 en OV4 scholen in kaart gebracht

Universiteit Antwerpen
2013
Elke
Van Averbeke
BUSO-leerlingen kijken vol vertrouwen naar de toekomstLeerlingen succesvol laten doorstromen naar het vervolgonderwijs of naar de arbeidsmarkt is het hoogste doel van ons secundair onderwijs. Aan jongeren die in het buitengewoon secundair onderwijs ( BUSO ) zitten, werd nog nooit gevraagd wat zij van hun toekomst verwachten.
Meer lezen