The effect of ambient scent on time spent in retail stores: The mediating role of consumers’ shopping mood

KU Leuven
2019
Anke
Van Malder
Onderzoek naar het gebruik van geuren in retail en horeca, en het effect ervan op de gemoedstoestand van consumenten en de bijkomende commerciële effecten en voordelen
Meer lezen

De bescherming van geuren via het intellectueel eigendomsrecht

KU Leuven
2015
Kaat
Scheerlinck
  • Kaat
    Scheerlinck
Wie de term ‘auteursrecht’ hoort, denkt meteen aan muziek, film en literatuur, aan SABAM en illegaal downloaden. Nochtans worden veel meer zaken beschermd door het auteursrecht dan u op het eerste zicht zou denken. Het auteursrecht beschermt immers automatisch elke creatie van de menselijke geest, elke eigen intellectuele schepping waarvoor een zekere expressievrijheid bestaat. De afgelopen 10 jaar is er echter een hevig debat losgebroken in de gespecialiseerde literatuur nadat Lancôme in Frankrijk en Nederland rechtsprocedures begonnen is tegen de namaak van haar parfum Trésor.
Meer lezen