Altheide, D. (1985). Media power. Beverly Hills: Sage.
Altheide, D., & Snow, R. P. (1979). Media logic. Beverly Hills: Sage.
Broersma, M. (2003). Tegen de trend: regionale journalistiek in een veranderende samenleving. Apeldoorn: Wegener.
Centrum voor Informatie over de Media. (2012). Echtverklaring Pers: driemaandelijkse verklaringen: samenvattende tabellen 2012-T1/2012-T4 [pdf-bestand]. Geraadpleegd via http://www.cim.be
Compulsory voting. (2013). Geraadpleegd op 26 februari 2013, via http://en.wikipedia.org/wiki/Compulsory_voting
Dalton, R., & Wattenberg, R. (2000). Partisan change and the democratic process. In R. Dalton, and M. Wattenberg (Eds.), Parties without partisans: Political change in advanced industrial democracies (pp. 261-285). Oxford: Oxford University Press.
De Bens, E., & Raeymaeckers, K. (2007). De Pers in België: het verhaal van de Belgische dagbladpers gisteren, vandaag en morgen. Leuven: LannooCampus.
De Gentenaar. (2012). Geraadpleegd op 3 maart 2013, via http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Gentenaar
De Morgen. (2013). Geraadpleegd op 3 maart 2013, via www.depersgroep.be/nl/brands/de-morgen
De Nieuwe Gazet. (2012). Geraadpleegd op 3 maart 2013, via http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Nieuwe_Gazet
De Persgroep Advertising Print. (2013). Het Laatste Nieuws: tarieven en info: regio 2013 [pdf-bestand]. Geraadpleegd via http://www.persgroepadvertising.be
De Persgroep Regio. (2013). Kaarten regio [pdf-bestand]. Geraadpleegd via www.persgroepregio.be
De referentie in business en finance (2013). Geraadpleegd op 3 maart 2013, via http://www.trustmedia.be/nl/title/de-tijd-lecho
De Swert, K., & Walgrave, S. (2002). De kanselierbonus in de Vlaamse pers: een onderzoek naar regering en oppositie in drie Vlaamse kranten (1991-2000). Tijdschrift voor sociologie, 23(3-4), 371-401. Geraadpleegd via http://www.m2p.be
Gazet van Antwerpen. (2013). Geraadpleegd op 3 maart 2013, via http://www.concentra.be/gazet-van-antwerpen/
Het Belang van Limburg. (2013). Geraadpleegd op 3 maart 2013, via http://www.concentra.be/het-belang-van-limburg/
Het Nieuwsblad/De Gentenaar. (2013). Geraadpleegd op 3 maart 2013, via http://www.corelio.be/media/nieuwsblad-gentenaar/
Journalistiek: genres binnen de journalistiek. (2008). Geraadpleegd op 4 mei 2013, via http://www.infonu.nl
Kools, I., Van Gorp, M., & Soulliaert, F. (2011). Mediaconcentratie in Vlaanderen [pdf-bestand]. Geraadpleegd via http://www.vlaamseregulatormedia.be
Lindhout, I., & Van Praag, P. (2000). Dagbladen: sfeer en interpretatie. In P. Van Praag & K. Brants (red.), Tussen beeld en inhoud: politiek en media in de verkiezingen van 1998 (pp. 86-111). Amsterdam: Het Spinhuis.
Mazzoleni, G. (1987). Media logic and party logic in campaign coverage: The Italian general election of 1983. European Journal of Communication (2), 81-103.
Mazzoleni, G. (2000). A return to civic and political engagement prompted by personalized political leadership? Political Communication, 17, 325-328
McAllister, I. (2005). Calculating or capricious? The new politics of late deciding voters. In D. Farrell and R. Schmitt-Beck (Eds.), Do political campaigns matter? (pp. 22-40). London: Routledge.
Norris, P., Curtice, J., Sanders, D., Scammell, M., & Semetko, H. (1999). On message. Communicating the campaign. London: Sage
Poguntke, T., & Webb, P. (2005). The presidentialisation of politics: A comparative study of modern democracies. Oxford: Oxford University Press
Raeymaeckers, K. (2002). Research note: Young people and patterns of time consumption in relation to print media. European Journal of Communication, 17(3), 369-383.
Raeymaeckers, K. (2004). Newspaper editors in search of young readers: Content and layout strategies to win new readers. Journalism Studies, 5(2), 221-231. Doi: 10.1080/1461670042000211195
Raeymaeckers, K., Hauttekeete, L., & Deprez, A. (2007). To read or not to read: Can policy support the future reader market? A Flemish case study. European Journal of Communication, 22(1), 89-107.
Scholten, O., & Ruigrok, N. (2006). Politiek en politici in het nieuws in vijf landelijke dagbladen. Amsterdam: Stichting Het Persinstituut.
Schmitt-Beck, R. & Farell, D. (2005). Do political campaigns matter? Yes, but it depends. In D. Farrell and R. Schmitt-Beck (Eds.), Do political campaigns matter? (pp. 22-40). London: Routledge.
Semetko, H. A. (1996). The media. In L. LeDuc, R. G. Niemi, and P. Norris (Eds .), Comparing democracies. Elections and voting in global perspective (pp. 254-279). London: Sage.
Shaker, L. (2011). Community Newspapers play Significant Role in Election. Newspaper Research Journal, 32(1), 6-18.
Sperperiode (verkiezingen). (2012). Geraadpleegd op 26 februari 2013, via http://nl.wikipedia.org/wiki/Sperperiode_(verkiezingen)
Stemplicht. (2013). Geraadpleegd op 26 februari 2013, via http://nl.wikipedia.org/wiki/Stemplicht
Swanson, D. & Mancini, P. (1996). Politics, media and modern democracy: an international study of innovations in electoral campaigning and their consequences. Westport: Praeger.
Van Aelst, P. (2002). Politici online: naar een verdere personalisering van de politiek? PSW Paper, 2002(4), 1-19.
Van Aelst, P. (2006). Toeschouwer, speler of scheidsrechter: een empirische studie over de rol van de media in de verkiezingscampagne van 2003 (Doctoraat). Geraadpleegd via http://www.m2p.be/publications/00110832.pdf
Van Aelst, P., & De Swert, K. (2009). Politics in the news: Do campaigns matter? A comparison of political news during election periods and routine periods in Flanders (Belgium), Communications, 34(2), 149-168. doi: 10,1515/COMM.2009.011
Van Praag, P., & Brants, K. (red.). (2000). Tussen beeld en inhoud: politiek en media in de verkiezingen van 1998. Amsterdam: Het Spinhuis.
Verzuiling. (2012). In Wikipedia. Geraadpleegd op 17 oktober 2012, via http://nl.wikipedia.org/wiki/Verzuiling
Vlaamse Regulator voor de Media. (2012). Mediaconcentratie in Vlaanderen: rapport 2012 [pdf-bestand]. Geraadpleegd via http://www.vlaamseregulatormedia.be
Walgrave, S., & Van Aelst, P. (2006). The Contingency of the Mass Media's Political Agenda Setting Power: Toward a Preliminary Theory. Journal of Communication, 56(1), 88-109. doi:10.1111/j.1460-2466.2006.00005.x