Schriftelijke bronnen
ANSELM, G. en ASSLANDER, F., Spiritueel leidinggeven. Benidictijnse praktijklessen voor mens en bedrijf. Tielt, Lannoo / Ten Have, 2007, 186 blz.
BATTEN, D. en BULLOCK, R.J., It’s just a phase we’re going through: a review and synthesis of OD phase analysis. Group and organization studies. Vol. 10, nr. 4, 1985, 383 blz.
BORREMANS, J. en KEISSE, P., Coaching: Hoe?zo! Inzichten en strategieën voor succesvol en resultaatgedreven coachen van teams en medewerkers. Tielt, Lannoo, 2005, 282. blz.
BORREMANS, J., Essentie Mental Coachen. Interne Nota, Gent, Volvo Cars Gent, 13 mei 2009, 5. blz.
BORREMANS, J., Mental coachen versie 2.0. Interne Nota, Gent, Volvo Cars Gent, 13 mei 2009, blz. 3.
BROUX, G., e.a., Doorbraak door uitmuntendheid. Het EFQM-model duidelijk voor iedereen. Blanden, Comatech, 1997, 304. blz.
BROUX, G., e.a., Excellent. Een handleiding voor de toepassing van het EFQM-Excellence model. Blanden, Comatech, 1999, 453. blz.
COOPERRIDER, D.L. en WHITNEY, D., A positive revolution in Change: Appreciative Inquiry. San Francisco, Berret-Koehler Publishers, 2005, 86. blz.
COZIJNSEN, A. en WILLEM, J., Handboek verandermanagement, theorieën en strategieën voor organisatieverandering. 2e herziene druk, Deventer, Kluwer, 2003, 248. blz.
DARWIN, C., On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life, London, John Murray, 1859, 593 blz.
DE WILDE, F.H.P., Stoeien met organisaties: een organisatiekundige inleiding. Kluwer, 1999, 441. blz.
DECALUWE. L. en VERMAAK, H. Leren Veranderen. 2e druk, Mechelen, Kluwer, 2006, 496. blz.
DENYS, S., Appreciative Inquiry. Via een waarderende aanpak streven naar een optimale aanwezigheid binnen Volvo Cars Gent. Niet-geplubiceerd eindwerk voor het behalen van de graad van bachelor in het sociaal werk optie personeelswerk, Gent, Arteveldehogeschool – campus St. Anna – 2007-2008, 41. blz.
HOOGENDIJK, A., De schoonheid van coachen over vitaliserende coaching. 6e druk, Amsterdam/Antwerpen, Business Contact, 2007, 319. blz.
HSIEH, T., Confucius said it first., Kessinger, 2004, 93 blz.
JICK, T., KANTER, R. en STEIN, T., De uitdaging van organisatie verandering. Hoe bedrijven verandering ervaren en hoe leiders veranderingen kunnen sturen. Schiedam, Scriptum Management, 1994, 594. blz.
KOTTER, J.P., Leiderschap bij verandering. Schoonhoven, Academic Service, 219 blz.
MAES, G., De Kracht van Human Resources. Hanboek Strategisch humanresourcemanagement. Leuven, Acco, 2007, 298 blz.
PESUT, D., Appreciative Inquiry. Future Think. 2001, 163. blz.
PETTIGREW, A.M., Towards a political theory of organizational intervention. Human Relations. Vol. 28, nr. 6, 670 blz.
SHETTY, Y.K. en CARLISLE, H.M. A contingency model of organization design. California management review. Vol. 15, Nr. 1, blz. 38.
VAN BEIRENDONCK, L. Als talent paars kleurt. HRMagazine, jrg. 15, nr. 155, 2009, blz. 10 – 17.
VAN STERKENBURG, P.G.J., vanDale. Groot woordenboek van hedendaags Nederlands. 2e druk, Utrecht/Antwerpen, Van Dale Lexicografie, 1996, 1607 blz.
Volvo Car Corporation., Our Tomorrow. Interne Nota, Zweden, Volvo Car Corporation, 2007, 68. blz.
WALRAVE, M., Handleiding Anders Werken voor managers en werknemers. Markant vzw Cezov - Nito vzw, 2005, 271. blz.
WHITMORE, J., Succesvol Coachen. 8e druk, Soest, Nelissen, 2006, 208. blz.
2. Mondelinge bronnen
BORREMANS, J. Mondelinge mededeling, via informeel gesprek, d.d. 20 maart 2009.
3. Elektronische bronnen
DER KINDEREN. H., Handleiding Anders Werken voor Managers en Werknemers. Internet, (12 mei 2009).
(http://www.tijdvoortelewerk.be/Handleiding-AndersWerken.pdf)
DEWULF, L., KIRKELS, G. en WABBELS, H., Waarderende coaching. Internet, 23 april 2009.
(http://www.appreciative-coach.com/wp-content/uploads/2007/06/gespreksle…)
DOUGHERTY, D. Words Create Worlds. Internet, (23 april 2009).
(http://curwrap.com/Readings/R_Words_Create_Worlds.htm)
GELDOF, C., Dit is VCG. Internet, 23 januari 2003
(http://www.gent.volvocars.ford.com/dit_is_vcg/default.htm)
GILBERT, A., 'Profit from prophets'--the best way to predict the future is to create it. Internet, 1 juni 2001.
(http://www.allbusiness.com/management/1069022-1.html)
KUPER, W. En VAN BELLE. K., Waarderend onderzoek: Passie aanwakkeren in organisaties. Internet, (23 april 2009).
(http://www.propellor.be/get.php?f.823)
SORGDRAGER, W., Coachend leidinggeven. Internet, (02 mei 2009).
(http://www.leren.nl/cursus/management/coaching/)
HOOGENDIJK, A. Coachen als ontdekking. Internet, (02 mei 2009).
(http://www.loopbaan.nl/site/Verder%20als/Coach/Coachen%20als%20ontdekki…)
STEWART; K., The best way to predict the future is to invent it. Internet, 21 september 2008.
(http://www.changeforge.com/2008/09/21/the-best-way-to-predict-the-futur…)
VAN DEN BROECK, H., Weerstand Bij Verandering. Managementtip. Internet, (05 mei 2009).
(http://www.vacature.com/scripts/indexpage.asp?headingID=5441)
VAN OOSTERHOUT, F., Wet van Pareto. Internet, 06 april 2008. blz. 1.
(https://www.voitc.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=704:w…)
WIKIPEDIA, Selffulfilling prophecy. Internet. (25 april 2009)
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Selffulfilling_prophecy
WITTOCKX, H., Veranderen verandert: Lerend organiseren op basis van waarderend onderzoek. Internet, (18 april 2009).
(http://www.hermanwittockx.be/artikel4.html)