Travel2Date: niet alleen een ontmoeting met de wereld.

Margaux
Richard
  • Kaylee
    Felix
  • Bjorn
    Stuyts
  • Sarina
    Uyttendaele

 

Advertentie

 

Tavel2Date is een uniek concept in de toeristische wereld op vlak van reizen … Wist u dat Vlaanderen ongeveer zes miljoen vijfhonderd duizend inwoners telt en dat maar liefst 850 000 mensen hiervan single zijn. Dit wil zeggen dat één op de acht Vlamingen tegenwoordig single door het leven gaat. Door deze cijfers zagen wij in dat georganiseerde reizen voor singles, waar zij de ware zouden kunnen ontmoeten, wel eens een gat in de markt zou kunnen zijn.

Wat is Travel2Date?

Bent u één van deze één op acht singles of had u uw huidige partner op een avontuurlijkere manier willen ontmoeten? Wel stel u voor, u bent actief op zoek naar een vaste partner, maar u bent absoluut geen fan van de typische datingsites, speeddating of andere manieren om iemand te leren kennen. Daarenboven bent u op zoek naar een leuke manier om dit avontuur aan te gaan, dan is Travel2Date de touroperator voor u. De juiste partner vinden, is geen gemakkelijke taak en daarbij willen wij helpen. Met Travel2Date kozen wij ervoor om een online touroperator op te starten die pakketreizen aanbiedt naar bestemmingen binnen Europa. De focus in deze reizen ligt vooral in het leren kennen van andere vrijgezellen met een kans op het ontmoeten van hun nieuwe partner tijdens één van

deze reizen. We opteerden om de focus van onze reizen te leggen op bandversterkende activiteiten waar men onbewust verplicht samenwerkt, zoals een tandemtocht, kajaktocht, en nog zoveel meer. Hierdoor leert men tevens ook de bestemming beter kennen.

Advertentie

We werken met vier leeftijdsdoelgroepen zodat er qua leeftijd geen problemen zijn, er zal ook altijd een evenwicht aan mannen en vrouwen zijn per reis. Onze activiteiten zijn aangepast van reis tot reis. We starten ons bedrijf met vier reizen.  Deze zijn dan ook bedoeld om voor elke leeftijdsgroep een programma aan te bieden, aangepast aan de doelgroep zodat ze geprikkeld worden om deel te nemen aan deze reizen en de stap in dit avontuur samen met ons te zetten.

Wat is het doel van Travel2Date?

Travel2Date zal voor velen onder jullie een geforceerde manier lijken om een nieuwe relatiepartner te vinden, dit is het stereotype beeld dat wij willen tegengaan. Wij kozen voor het vernieuwende concept Travel2date, omdat wij ervan overtuigd zijn dat met onze unieke combinatie van reizen en dating we onze klanten nieuwe mogelijkheden kunnen bieden op datingvlak.

Onze prioriteit is het creëren van een leuke vakantie voor onze gasten. Wij streven naar tevreden klanten zodat ze een ambassadeur worden voor ons bedrijf. Voor ons is een reis niet alleen geslaagd wanneer de deelnemers een partner vinden, maar vooral wanneer zij de tijd van hun leven beleven en een goede vakantie achter de rug hebben.

Het verhaal achter Travel2Date

Dit motto hebben we dan ook proberen weer te geven in ons logo. Het logo stelt eigenlijk het vakantie verloop van één van onze klanten voor. Allereerst vertrekt de klant met ons op reis. Dit wordt gesymboliseerd door de tekst Travel2Date. Het vliegtuigje wijst op de terugreis van onze klant. Deze terugreis is in de vorm van een hart, omdat de klant op onze reis de liefde of een potentiële liefde heeft gevonden. De tekening is net iets groter afgebeeld dan het lettertype. Op deze manier wilden we benadrukken wat ons doel precies is. Het liefdesverhaal van onze klanten begint pas echt na de reis en natuurlijk wordt de liefde ook gezien als iets groots.

Hoe zit het met het kostenplaatje?

We hebben met Travel2Date een doordacht marketingplan uitgewerkt en hierbij ook een financieel plan opgericht. Om al deze administratieve taken te volbrengen hadden we ook nog een organisatorisch plan nodig om dit te volbrengen. Op deze manier konden we de beste prijs kleven op elke reis die we willen organiseren. Voor elke doelgroep is er een andere prijs vermits de koopkracht per doelgroep anders ligt.

Uit cijfers is gebleken dat het aantal singles alleen maar zal stijgen naarmate de jaren vorderen. Mensen willen dezer dagen liever eerst nog wat genieten voor ze zich gaan binden aan iemand, velen vinden uiteindelijk datingsites en applicaties niet hun ding. Wij verkiezen om deze reden dan ook om ons af te zetten tegen dit beeld van daten. Wij willen inspelen naar wat onze reizigers op zoek zijn en daarom gaan we door het leven met de volgende slogan: “Travel2Date creates the love you’ve been looking for”.

 

Download scriptie (18.15 MB)
Universiteit of Hogeschool
Thomas More Hogeschool
Thesis jaar
2018
Promotor(en)
Helga Dewit, Karla Kayaerts