Een hart uit de duizend: Een beschrijvende studie met passende website omtrent de noden die ouders hebben na het krijgen van de diagnose van een congenitale hartafwijking bij hun kind

VIVES Hogeschool
2021
Emma
Manssens
  • Delphine
    Cnudde
Deze bachelorproef peilt naar de informatiebehoefte na het vermoeden of de vaststelling van een aangeboren hartafwijking. De onderzoeksvraag kan als volgt opgesteld worden: Wat is de informatiebehoefte van koppels na de vaststelling van een aangeboren hartafwijking en hoe kan een website aan deze behoefte voldoen?
Meer lezen

De Troubadours: ‘Welke strategieën kan een MO-leerkracht inzetten om moeilijkheden tijdens het vocaal musiceren in de eerste graad te verhelpen en de kwaliteit van het zingen te bevorderen?’

Arteveldehogeschool Gent
2021
Martijn
Storme
  • Myrthe
    Van Steenlandt
  • Jonas
    Van De Velde
  • Martijn
    Storme
Een onderzoek naar de moeilijkheden die opduiken tijdens het vocaal musiceren in de eerste graad secundair onderwijs met als doel de kwaliteit van het zingen te bevorderen. Om dit te verwezenlijken maakten we een website vol concrete tips om succesvolle resultaten te boeken. Hiervoor gingen we ten rade bij allerlei vakexperts en verdiepten we ons in vakliteratuur. We finaliseerden dit onder de naam “De Troubadours” met als doel de zangproblemen in de klas op te lossen.
Meer lezen

Sepsis sneller herkennen en behandelen op een spoedgevallendienst

Thomas More Hogeschool
2020
Tina
Ver Elst
  • Kim
    Van Der Wee
In deze thesis werd een uitgebreide literatuurstudie uitgevoerd om de problematiek van sepsis te schetsen en het probleem te kaderen van het herkennen van sepsis. Spoedgevallen vormt een extra uitdaging om septische patiënten te herkennen. Omdat snelle herkenning en behandeling essentieel is voor de overleving van septische patiënten werd er in deze scriptie gezocht naar antwoorden op de vraagstellingen hoe spoedverpleegkundige sepsis snel kunnen herkennen, welke handelingen er dienen uitgevoerd te worden en hoe deze informatie in de praktijk kan worden geïmplementeerd. Er werd een informatieve website ontwikkeld met de essentiële antwoorden op de vraagstellingen.
Meer lezen

Het personaliseren van motivationele strategieën en gamificationtechnieken m.b.v. recommendersystemen

KU Leuven
2019
Jeroen
Ooge
Wiskunde kampt met een imagoprobleem en leerlingen van het middelbaar onderwijs hebben nood aan flexibele oefenomgevingen op maat. Wiski is het eerste gratis online leerplatform dat met gepersonaliseerde gamification jongeren wil motiveren om wiskunde-oefeningen op te lossen.
Meer lezen

De startende leerkracht

Thomas More Hogeschool
2015
Jan De Keersmaeker &
Julie Van Camp
  • Julie
    Van Camp
Eerste hulp voor startersTwee laatstejaarsstudenten Leerkracht Lager Onderwijs van Thomas More Mechelen hebben in het kader van hun innovatie-project een website voor startende leerkrachten verder uitgewerkt. Dit project werd vorig schooljaar opgestart door drie oud-studenten.
Meer lezen

A Comparative Study On The Security Of Open Source Web Content Management Systems

Universiteit Hasselt
2013
Steve
Bottelbergs
De veiligheid van WordPress, Joomla en Drupal onder de loep De alomtegenwoordigheid van het internet is tegenwoordig niet meer weg te denken. Bijna iedereen heeft een account op websites als Facebook, Twitter en Instagram. Dit betekent dat men allerlei persoonlijke gegevens zoals naam, e-mailadres en wachtwoord verspreidt op het internet, veronderstelt dat deze veilig worden opgeslagen, en dat het gebruik van de websites zelf ook veilig is.
Meer lezen

Campagne op het internet: het belang van politieke blogs

Arteveldehogeschool Gent
2009
Jeffrey
Claeys
De politicus en zijn blog
Banners, online spotjes, pop-ups, interactieve spelletjes: niemand twijfelt eraan dat het internet
een volwaardig communicatiemiddel is in reclamecampagnes. Maar hoe zit het met het nut
ervan in politieke campagnes? Sinds de laatste presidentsverkiezingen in de VS, lijken de politici
het nut van een online aanwezigheid ook ontdekt te hebben.
Meer lezen

De geschiedenis van de wiskunde als didactische leerlijn

UC Leuven-Limburg
2008
Eva
Van Breuseghem
  • Jeroen
    Baerts
Is wiskunde saai of boeiend? Deze vraag is VERLEDEN TIJD.


Joyce Sylvester zei ooit: “De muziek is de wiskunde voor het gevoel. De wiskunde is de muziek van de rede.”
Voor iedereen die nog niet tot rede is gekomen of voor wie dit citaat als muziek in de oren klinkt, is er nu een nieuwigheid in cyberspace.

Een interactieve wiskundige website, boordevol weetjes, opdrachten en interessante verhalen.

Het grootste deel van de website is gericht tot jongeren tussen 12 en 16 jaar.
Meer lezen

Website voor en door personen met afasie en hun omgeving

Arteveldehogeschool Gent
2007
Lies
Witteman
  • Annelies
    Vivijs
Als een vis in een aquarium       
 
In december 2006 belandde een man met afasie in de cel en vervolgens in een gesloten asielcentrum omdat hij niet kon zeggen wie hij was. De politie beschouwde hem als een illegale Rus. Dit jammerlijke voorval illustreert dat afasie nog veel te weinig gekend is.
 
Afasie tast de mens aan in zijn meest authentieke functie. Immers, wat is er meer vanzelfsprekend dan ‘spreken’ en onze gedachten en gevoelens uiten in ‘woorden’. Men schat dat er in België meer dan 20.000 personen met afasie zijn.
Meer lezen