Het mediahuis van morgen. Hoe het ontwerp van een mediahuis kan anticiperen op een veranderlijke toekomst, meer specifiek op de uitgesproken tendens tot uitbesteding.

KU Leuven
2019
Dorien
Moonen
Deze masterproef gaat over het mediahuis van morgen en hoe het architecturale ontwerp kan anticiperen op een veranderende toekomst met een uitgesproken neiging tot outsourcing. De ontwerpmethode was echter net zo belangrijk omdat een fascinatie voor de context - de haven van Antwerpen - en het potentieel van zijn vormen werden gebruikt om het mediahuis van de toekomst te structureren en te stimuleren, wat resulteerde in deze 'mediacluster'.
Meer lezen

Optimaal management van de customer journey: het gebruik van social media touchpoints

KU Leuven
2019
Dakota
Vermaelen
Deze masterproef behandelt het gebruik van social media touchpoints in de verschillende fasen van de customer journey in de financiële dienstensector, aan de hand van een kwalitatief onderzoek.
Meer lezen

IT Governance in KMO's: De lemon market

Hogeschool West-Vlaanderen
2009
Bart
Verplancke
 
Bart Verplancke
 
Informatiesystemen in KMO’s: het belang van een goede partner
 
 “Kijk allemaal naar de persoon links van u, kijk nu vervolgens naar de persoon rechts van u….Slechts één van u drie zal dit jaar succesvol beëindigen”. Iedereen die hoger onderwijs heeft gevolgd zal ongetwijfeld in de eerste week van het academiejaar deze boutade te horen gekregen hebben. Stel u nu eens voor dat de gastspreker op een bijeenkomst voor zaakvoerders van Vlaamse KMO’s dezelfde  stelling voorlegt  maar nu met betrekking tot succesvolle informatiesysteemprojecten in KMO’s.
Meer lezen