Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Inductieve Resonante Draadloze Energieoverdracht over Middellange Afstanden

KU Leuven
2018
Nick
Rondelez
Het ontwerp en de realisatie van een draadloos energieoverdrachtsysteem werd gedaan, waarna de efficiëntie geëvalueerd werd en een theoretische linkefficientie ook echt bevestigd werd.
Meer lezen

Ontwerp van een draadloos energieoverdracht en powermanagement systeem om IoT nodes te voorzien van energie

KU Leuven
2018
Jarne
Van Mulders
In deze scriptie is een mogelijk oplossing uitgewerkt om batterij gevoede sensoren (IoT sensoren) te herladen op plaatsen waar energie harvesting onmogelijk is. Een Butler Robot werd gebouwd. De nadruk lag voornamelijk op het draadloos opladen van de batterijen.
Meer lezen

Research & Development of a loading and charging dock for an Autonomous Indoor Vehicle (AIV)

UC Leuven-Limburg
2013
Manuel
Serrao
  • Manuel
    Serrao
  • Carlo
    Schalley
Research and Development van een laadstation voor een Autonomous Indoor Vehicle of AIV-robotManuel Serrao en Carlo Schalley, twee laatstejaarsstudenten professionele bachelor in de energietechnologie, wilden tijdens hun stage de kans grijpen om niet alleen praktijk- en bedrijfservaring, maar ook een verrijkende levenservaring op te doen. Daarom kozen ze via Erasmus voor een stage in het buitenland.Beide studenten kwamen terecht bij de University of Southern Denmark (SDU).
Meer lezen

Oplaadinfrastructuur voor elektrische wagens in België - een strategische, technologische en economische vergelijking

Universiteit Antwerpen
2011
Michiel
Claes
De belangstelling om wagens niet meer op benzine of diesel te laden rijden is sterk toegenomen. De groeiende aandacht voor het milieu en de fors slinkende voorraad fossiele brandstoffen is hieraan niet vreemd. Zo wordt er ondermeer veel verwacht van elektrische wagens. Het grootste nadeel van deze voertuigen is momenteel, naast de aankoopprijs, de beperkte actieradius. Vandaag kan men met een elektrisch voertuig ongeveer 150 km rijden.
Meer lezen

Een Parametrische Architectuur

Hogeschool PXL
2010
Vincent
Macris
 CHARGE & SERVICE: EEN PARAMETRISCHE ARCHITECTUUR
INLEIDING
               
De autoconstructeurs zijn er allemaal mee bezig: ‘de wagen van de toekomst’. Hij is milieuvriendelijk, maakt geen lawaai, is gemakkelijk en goedkoop in het onderhoud en toch zie je er zelden eentje rijden. Waar blijft de elektrische auto? De idealist die voor dit voertuig kiest komt al snel tot de ontnuchterende vaststelling: ik kan nergens bijtanken…
Als je vandaag op het internet zoekt, merk je dat de meeste elektrische wagens pas in 2011 of later zullen verschijnen.
Meer lezen