Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Assessing the impact of influencers on brand engagement across different categories on Instagram

Universiteit Gent
2020
Mélanie
Vercaempt
  • Hanne
    Vandermarliere
Wat is het effect van influencers van influencers op merkbetrokkenheid in de categorieën fashion, beauty en food op Instagram?
Meer lezen

Hoe beïnvloeden de imago’s van duurzame voeding op Instagram en in drie Belgische perstitels de communicatie van food-ondernemingen?

Hogeschool West-Vlaanderen
2020
Carla
Dejonghe
Duurzame voeding is niet meer weg te denken uit onze maatschappij, maar toch blijkt het een moeilijk onderwerp om over te communiceren. In deze scriptie wordt gekeken hoe het imago van duurzame voeding de communicatie errond gaat beïnvloeden.
Meer lezen

Het belang van influencer marketing bij de consument in de voedingssector.

Hogeschool Gent
2019
Kim
Vanrenterghem
In deze scriptie wordt er onderzocht wat influencer marketing inhoudt, wat de gunstigheid hiervan kan zijn in de bedrijfscontext en wat voor invloeden het heeft de consument. Deze theoretische kennis wordt verder uitgewerkt in een praktische case over het bedrijf Vandemoortele.
Meer lezen

Instagram influencers en luxe: De modererende impact van congruentie op de effectiviteit van merkprominentie

Universiteit Gent
2018
Laura
Vanderwee
Het effect van merkprominentie op zowel merkattitude als aankoopintentie. Vervolgens gaan we hierbij ook de modererende impact van congruentie na en wordt er gekeken welke rol reclamewijsheid heeft binnen dit effect.
Meer lezen

Inhoudsanalyse over het gebruik van verpakkingselementen in de voedingsmarkt

Universiteit Gent
2017
Joyce
De Temmerman
Dit onderzoek bevat een overzicht van de verpakkingselementen gebruikt bij gezonde en ongezonde snacks. Hiervoor werden 300 snacks geanalyseerd. Het werd duidelijke dat ongezonde snacks nog steeds veel meer inspelen op de emoties van de consumenten dan gezonde snacks.
Meer lezen

Het boek als krachtig medium in zakformaat. De drukkersstrategieën van Joannes Grapheus, Antwerpen 1527-1569

Universiteit Antwerpen
2017
Maite
De Beukeleer
De vormgeving van boek zoals we het vandaag kennen, werd grotendeels ontwikkeld in de vroege zestiende eeuw, toen drukkers nieuwe manieren zochten om hun boeken aantrekkelijk te maken. Deze scriptie onderzoekt hoe de vormgeving in deze periode veranderde aan de hand van de casus van één drukkers: de Antwerpenaar Joannes Grapheus.
Meer lezen

Het opstellen van een strategisch marketingplan voor de mobiele koffiebar van koffiebranderij ROM.

UC Leuven-Limburg
2015
Valérie
Jacobs
En dan is er koffie.Het is geen geheim dat wij Belgen echte koffiedrinkers zijn. Met een gemiddelde dagelijkse koffieconsumptie van 0,98 kopjes per inwoner neemt ons land de dertiende plaats in op de wereldranglijst der koffiedrinkers. Veel Belgen hebben doorheen de dag nood aan een warme slok van het zwarte goud. Koffie heeft zich ontpopt tot een nieuwe subcultuur in onze maatschappij en steeds meer nieuwe koffietrends duiken op. Zo vormen er zich sinds enkele jaren lange rijen koffiefanaten voor kleine busjes die koffie aanbieden op allerlei uiteenlopende evenementen.
Meer lezen

The Impact of Culture on Web Design

KU Leuven
2015
Margarita
Ivanchikova
The Impact of Culture on Web Design.Case Study: Belgium and RussiaCulture determines everything we do. It is a software of our minds (The Hofstede Centre). Our own values, judgements and decisions are influenced by the conditions we are raised in, our parents and society. Members of different cultures face the same troubles and challenges in their life. What differs is the way they solve the problems and pursue their goals (Trompenaars and Hampden-Turner 6, Csikszentmihalyi 78). The difference of the approaches affects the products.
Meer lezen

Media als positieve stimulans tot gezond eten

Universiteit Antwerpen
2014
Maaike
Dijkhof
Het positieve verband tussen media en gezond eetgedrag bij kinderenKunnen bepaalde mediavormen ook een positieve invloed hebben op het eetgedrag van kinderen? Dat is de vraag die centraal staat bij het onderzoek van Maaike Dijkhof, Masterstudente Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Antwerpen.Kleurrijke en vrolijke reclamefilmpjes voor koeken, grappige cartoons die lekkere ijsjes aanbevelen en dansende en zingende figuurtjes die je verleiden met zoete frisdranken: wanneer je de televisie aanzet op een kinderkanaal kun je er niet omheen.
Meer lezen