De pure customer en de kwaliteit van een tolkprestatie

KU Leuven
2021
Caroline
Gabriëls
Een experiment naar de opvatting over kwaliteit bij een tolkprestatie, met speciale aandacht voor het perspectief van de toehoorder die de bronspeech niet verstaat. Denkt zo iemand anders over kwaliteit dan iemand die de brontaal wel verstaat, en hoe zit het met de invloed van taalgerelateerde elementen?
Meer lezen

Kwaliteit van tolkprestaties in het Europees Parlement: Nederlands versus Frans en Italiaans

KU Leuven
2020
Paulien
Coppens
Kwalitatieve corpusanalyse van Franse en Italiaanse tolkprestaties ten opzichte van originele Nederlandse interventies door Vlaamse Europarlementsleden.
Meer lezen

Arbeidsmarktre-integratie na burn-out: Mixed-method onderzoek naar determinanten van kwalitatieve re-integratie na burn-out

Universiteit Gent
2020
Annelies
Van Royen
Vragenlijstonderzoek en interviewstudie bij ex-burn-out patiënten die opnieuw aan het werk zijn naar factoren die kwalitatieve arbeidsre-integratie bevorderen en belemmeren
Meer lezen

Actieve openbaarmaking van de inspectieverslagen als stimulans tot kwaliteitsverbetering in de Vlaamse voorschoolse kinderopvang.

Universiteit Gent
2020
Kevin
De Gruyter
Met de actieve openbaarmaking van de inspectieverslagen van de Vlaamse kinderopvang in het vooruitzicht, gaat de masterproef na hoe de kwaliteitsverbeterende eigenschap van de online publicatie van de verslagen wordt beschreven in de literatuur en welke praktische lessen hieruit kunnen worden getrokken voor het team kinderopvang van Zorginspectie..
Meer lezen

Kwaliteitsmanagement in de thuiszorg in Vlaanderen

Universiteit Gent
2019
Dimitri
Heyndrickx
Dit onderzoek verkent
bestaande praktijken op vlak van
kwaliteitsmanagement in de thuiszorg
en weegt af of dat
kwaliteitsmanagement veerkrachtig is ten
aanzien van de evoluties die zich in dat
verband voltrekken. Het beoogt hiermee
een bijdrage te leveren aan praktijk,
wetenschap en beleid.
Meer lezen

De perceptie van 'succes' van e-commerce voor consumenten

KU Leuven
Martijn
Severijns
In deze scriptie werd een nieuw succesmodel gecreëerd om e-commerce succes voor de consument te analyseren. Vervolgens werd dit model getest door data uit een enquête te verwerken (primaire dataverzameling) via 'partial leas squares path modelling. Ten slotte vond er een validatie plaats via bootstrapping resampling.
Meer lezen

Lean op het operatiekwartier: het elimineren van de verspillingen zonder verlies van kwaliteit.

VIVES Hogeschool
2016
Sam
Scherpereel
In deze bachelorproef wordt er gewerkt rond verspilling in het operatiekwartier. Er wordt gebruik gemaakt van lean management. Dit is een filosofie gericht op het elimineren van de zaken die geen waarde toevoegen aan het proces - de verspillingen - zonder verlies van kwaliteit.
Meer lezen

Kwaliteit en betrouwbaarheid bij online informatiesystemen - Een statistisch-wijsgerige analyse

Universiteit Gent
2010
Koen
De Couck
De manier waarop we op zoek gaan naar informatie, is in de laatste tien jaar behoorlijk veranderd. Vroeger waren er de eindeloze boekenrekken in de bibliotheek met steekkaarten en  fichebakken. Tegenwoordig is er het internet, met sites als Google en Wikipedia. Meer en meer moeten leerkrachten hun leerlingen nu aanmoedigen om nog eens een boek ter hand te nemen of  “het niet allemaal van Wikipedia af te schrijven”. Het gemak waarmee informatie te kopieren-en-plakken valt, lijkt een soort luiheid in de hand te werken. Letten onze jongeren wel nog op waar ze hun informatie vandaan halen?
Meer lezen